Algemene Voorwaarden
De algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke overeenkomst en mededelingen van klant/opdrachtgever en trimsalon houder. Ook van toepassing op uitvoeren van derden die door de
trimsalon houder zijn betrokken. De voorwaarden staan altijd tot hun recht, dit alles tenzij anders schriftelijk is overeengekomen.
De algemene voorwaarden worden automatische door de klant/opdrachtgever geaccepteerd bij het maken van de eerste afspraak bij Trimsalon Dailygrooming.
Trimsalon Dailygrooming zorgt voor zijn best mogelijke kunnen zorg te dragen voor het dier.
Trimsalon Dailygrooming zal zoveel mogelijk rekening houden met de wensen van de klant.
Opdracht aannemen
- Trimsalon Dailygrooming is niet verplicht een opdracht of wens van de klant aan te nemen wanneer de ondernemer dit niet ziet zitten of een niet geschikte behandeling lijkt.
- Bij het maken van een afspraak moet de klant melding doen van omstandigheden die van belang zijn voor het behandeling van het dier. Bijvoorbeeld: ziekte, ouderdomskwalen, karakter (agressie, nerveus, onderdanig), omgang/reactie op andere dieren.
- Overeenkomsten/afspraken zijn bindend op het moment dat deze mondeling of schriftelijk tot stand zijn gekomen.
Afspraak (annuleren)
- Indien u weet dat u het afgesproken tijdstip niet gaat halen i.v.m. bijvoorbeeld vertraging in het verkeer. Dan dient u dit minimaal 15 minuten van te voren telefonisch aan ons te melden. Op deze manier kunnen wij rekening houden met onze planning en uitloop
- Bij het vergeten van de afspraak of niet op komen dagen, word 100% van de kosten van de behandeling in rekening gebracht. Dit volgens de prijs indicatie van Trimsalon Dailygrooming.
- Wanneer de klant/opdrachtgever het dier 10 minuten te laat op de trimafspraak brengt worden hier koste voor in rekening gebracht i.v.m. de uitloop. De kosten hiervoor bedragen € 8,50. Dit geldt voor elke soort behandeling.
- Wanneer de klant/opdrachtgever 15 minuten te laat op de trimafspraak verschijnt, vervalt de trimafspraak wordt de gehele afspraak in rekening gebracht.
- Wilt u de trimafspraak afzeggen of verschuiven, dan dient u dit minimaal 48 uur van te voren telefonisch aan ons te melden. Indien de afspraak binnen deze 48 uur wordt geannuleerd of wordt verplaatst, dan zijn wij helaas genoodzaakt om de afspraak in rekening te brengen Dit volgens de prijs indicatie van de eigenaar van de trimsalon.
- Wanneer er sprake is van onvoorziene plotselinge tussenkomst, kan de afspraak geannuleerd worden. Er worden dan geen kosten in rekening gebracht. Deze bestaande afspraak kan dan worden verzet of geannuleerd.
- Onder overmacht wordt verstaan: elk feit of samenhang van feiten, liggend buiten de macht van Trimsalon Dailygrooming of van de klant/opdrachtgever, die van zodanige ernst of omvang is, dat nakoming van de overeenkomst redelijkerwijze niet meer kan worden verlangd.
Levering en diensten
- De levering van diensten vind plaats in de trimsalon. Het te behandelen dier wordt op de afgesproken dag en tijd gebracht en opgehaald, tenzij anders is afgesproken.
- Wanneer er is afgesproken dat het dier wordt opgehaald en/of teruggebracht, zal het op de afgesproken tijd en plaats klaar moeten zijn voor vervoer.
- Niet houden aan de afspraken zijn voor rekening en risico van de klant/opdrachtgever.
Prijzen en betalingen
- Genoemde en vermelde prijzen zijn richtprijzen.
- Wanneer er tijdens de behandeling blijkt dat er meer werk ontstaat door bijvoorbeeld lastig gedrag van het dier, veel klitten/vilt vorming of ongedierte kan er een meerprijs worden berekend.
- Betaling dient contant of via overboeken/betaalverzoek betaald te worden bij het ophalen van het dier.
- Levering van goederen en diensten die niet in de prijsopgave zijn genoemd, worden afzonderlijk berekend.
- Verhoging van de bestaande prijs, in geval van stijging van de inkoopprijs of de kosten om de diensten te kunnen verlenen, zullen worden doorberekend.
- Bij niet nakomen van deze betalingsvoorwaarden is de klant/opdrachtgever verantwoordelijk. In dit geval kan de teruggave van het behandelde dier worden geweigerd totdat de klant/opdrachtgever aan zijn verplichtingen tot betaling heeft voldaan.
- Kosten die ontstaan door het inhouden van het dier zijn voor de klant/opdrachtgever.
- Indien de klant/opdrachtgever niet tot betaling komt word dit uit handen gegeven aan een incassobureau. Deze kosten die tot vordering van incasso, zijn in het geheel voor rekening van de klant/opdrachtgever.
- Van de klant/opdrachtgever kan worden verlangd dat hij zekerheid stelt voor het voldoen van zijn financiële verplichtingen. Zolang die zekerheid niet is gesteld, kan de levering van goederen en diensten worden geweigerd.
- Als de klant/opdrachtgever, om welke reden ook, nalatig is om aan zijn verplichtingen te voldoen, is hij aansprakelijk voor alle daaruit direct of indirect voortvloeiende kosten.
Aansprakelijkheid bij schade
- Bij schade aan het dier door vervilting of klitten zijn eventuele dierenartskosten voor de eigenaar van het dier.
- Bij schade aan het dier door een ongelukje van Trimsalon Dailygrooming eventuele dierenarts kosten vergoed of door middel van gratis trimbeurten vergoed.
- Alle aansprakelijkheid is ten allen tijde beperkt tot vergoeding van de door een dierenarts in rekening gebrachte kosten. Hier valt dus geen emotionele schade onder.
- Bij onherstelbare schade, het verloren gaan van het dier is Trimsalon Dailygrooming ten hoogste aansprakelijk voor de aanschafwaarde van het verloren gegane dier.
- Wanneer er een dier verloren gaat door medische mankementen of extreem gedragingen van het dier zelf vervalt de aansprakelijkheid van de trimster en word er geen aanschafwaarde of schade vergoed.
Klachten
- Wanneer de klant/opdrachtgever in de salon of thuis klachten heeft moet dit binnen 48 uur gemeld worden. De klant/opdrachtgever moet binnen 3 werkdagen na het melden van de klacht zich met het dier bij de trimsalon kunnen vervoegen.
- Wanneer de klacht van de opdrachtgever geldig word bevonden word dit kosteloos door de ondernemer hersteld en opgelost.
- Garantie gaat niet verder dan het bieden van een soort gelijke dienst en zou niet meer kunnen inhouden van het opnieuw verrichten van wat niet naar wens was.
- Op de overeenkomsten die zijn gesloten met de eigenaar van de trimsalon, is Nederlands recht toepasselijk. De bevoegde rechter is de rechter, die de wet daartoe aanwijst.